Artık resmi: Cafer Mahiroğlu, Markafoni’yi 15 milyon dolara satın aldı

Artık resmi: Cafer Mahiroğlu, Markafoni’yi 15 milyon dolara satın aldı

Markafoni‘nin Select Fashion’ın sahibi Cafer Mahiroğlu tarafından satın alındığına dair duyumumuzu geçen hafta paylaşmıştık.

Bugün Anadolu Ajansı aracılığıyla gelen bir habere göre, Mahiroğlu’nun bir basın toplantısıyla açıkladığı bilgiler, satın almanın resmi olarak gerçekleştiğini doğruluyor. Bununla birlikte Markafoni.com alan adı kaydının da değiştiği artık açık bir şekilde görülebiliyor.

15 milyon dolarlık maliyet + 15 milyon dolar yatırım
Habere göre İngiltere merkezli Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, Markafoni’yi 15 milyon dolarlık bir maliyetle satın aldı. Mahiroğlu bu satın almaya nelerin dahil olduğunu paylaşmıyor ancak 15 milyon dolarlık bir yatırım daha yapacaklarını belirtiyor. Kısa süre içinde Markafoni bünyesinde 600 kişinin istihdam edileceğini de ekliyor ki 2012 yılında yaptığımız “e-ticaretin istihdam karnesi” haberimizde de Markafoni’nin 600’e yakın çalışanı olduğunu paylaşmıştık.

 

Mahiroğlu, Türkiye e-ticaret sektörüne yaptığı yorumda ise her sene yüzlerce yeni markanın ortaya çıktığını ancak bu şirketlerin yüzde 80’inin kâr edemediğini; Markafoni gibi bazı şirketlerinse marka konumlandırmasını doğru yaparak zarar bile etse varlıklarını devam ettirdiklerini şu şekilde ifade ediyor:

“Markafoni, Türkiye’de bir hikayenin üzerine oturmuş, Türkiye’de e-ticaretin ilk çıktığı yıllarda kendini konumlandırmış, doğru pozisyon almış, insanlara doğru mesaj vermiş ve ulaşmış bir marka. En önemli kısım, markayı insanların kafasına kazıyabilmek. Önümüzdeki bir kaç yılda dünya, e-ticaretin kaybolan şirketlerinin çöplüğüne dönecek. Birçok şirket açılıyor, aradan geçen belli sürede sektörden diskalifiye oluyor. Oysa bazı isimler kafaya kazınıyor, Markafoni de bunlardan biri.

Markanın bilinirliğinin, akıllara kazınmış olmasının bir değeri yok, bunlar parayla satın alınabilen şeyler değil. Diğer yandan dünyanın her yerinde bu yatırımı yapabilirdik, dünyanın 5 ülkesinde işletmelerimiz var ama bizim Türkiye’ye karşı sorumluluğumuz var, Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz. Burada kendi ülkemde de var olmak istiyordum. Bu benim için çok önemli bir imkan oldu ve değerlendirdim.”

Markafoni Cuma günü indirimlerle açılacak

Mahiroğlu, 30 Haziran’da faaliyetlerini durduran Markafoni’nin yeni dönemde daha hızlı sipariş göndereceğine ve özellikle kargo/lojistik tarafında daha iyi bir deneyim sunacağına işaret ediyor. Bununla birlikte web sitesini Cuma günleri indirimli fırsatlarla açmayı planladıklarını da ekliyor.

Markafoni, 2018’de Avrupa’ya açılacak

Cafer Mahiroğlu, Markafoni’nin 2018 yılında Avrupa’ya açılacağını da paylaşıyor zaten kendisinin bu konuda oldukça tecrübeli olduğunu pakala malum. Select’in 250 mağazasıyla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri olduğunu söyleyen Mahiroğlu; “Açtığımız günden itibaren ziyaretçilerin yüzde 80’ini yakalayacağımızı düşünüyorum. 2018 yılında Markafoni’yi Avrupa’ya açacağız. Ana önceliğimiz Türkiye’deki konumunu sağlamlaştırmak. Bugüne kadar Avrupa’daki bir markayı Türkleştirdim, şimdi Türk bir markanın Avrupa’ya açılma zamanı geldi.” diyor ve Select’in küllerinden yeniden doğmasını sağladıklarını ve Markafoni ile çok daha büyük bir başarı öyküsüne imza atmak istediklerini de ifade ediyor.

Son olarak Mahiroğlu’nun e-ticaret özelinde paylaştığı rakamlara yer verelim ve önümüzdeki günlerde Markafoni’nin nasıl bir geri dönüş yapacağını beklemeye koyulalım…

  • 2016 yılında küresel online ticaretin 1,6 trilyon dolar. Bu rakamın 2020’de 2,9 trilyon dolara ulaşmasının bekleniyor.
  • Dünya’da e-ticaretin toplam perakendedeki payı yüzde 8,5. Bu oranın 4-5 yıl içinde yüzde 15’lere çıkacağı tahmin ediliyor.
  • 80 milyon nüfusu ve 46 milyon internet kullanıcısının bulunduğu Türkiye’de ise e-ticaretin 2016’da ulaştığı toplam hacim yaklaşık 31 milyar TL. Bunun 17,5 milyar liralık bölümünü online ve çok kanallı perakende oluşturuyor. Sadece online perakendenin pazardan aldığı pay ise 11,3 milyar TL.
  • Türkiye’de e-ticaretin toplam perakende içindeki payı yüzde 3,5 düzeyinde.
  • Türkiye’de online ticaret dünya ortalaması olan yüzde 8,5’a çıktığında pazar büyüklüğü neredeyse üçe katlanacak ve yaklaşık 100 milyar liralık bir hacme ulaşacak.

10-07-2017 - Kaynak webrazzi